دوشنبه 10 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

⚡ راهنمای سفر به چالوس | لیست جاذبه ها + عکس (1402)

⚡ راهنمای سفر به چالوس | لیست جاذبه ها + عکس (1402)

⚡ راهنمای سفر به چالوس | لیست جاذبه ها + عکس (1402)


نویسنده: زهرا آذرنیوش
28 اردیبهشت 1399

نزدیک ترین اقامتگاه ها و ویلا ها به ⚡ راهنمای سفر به چالوس | لیست جاذبه ها + عکس (1402) جهت اجاره و رزرو



  • چالوس را بهتر بشناسید :

چالوس از شهرهای زیبای شمال ایران و از معروف‌ترین مقاصد گردشگری است که گردشگران بسیاری را از سراسر ایران جذب خود می‌کند. وجود جاده چالوس، قرارگیری چالوس در میان دریای خزر و ارتفاعات البرز، جنگل و طبیعت رویایی آن، بر زیبایی‌های شهر می‌افزاید. وجود جاهای دیدنی بسیار برای بازدید گردشگران، آن را به یکی از بهترین شهرهای ایران برای گشت و گذار تبدیل کرده است. 

چالوس

جنگل چالوس

  • چالوس کجاست؟

شهر چالوس در ساحل دریای خزر و غرب استان مازندران قرار گرفته است. طبیعت سرسبز و رویایی این شهر زیبا آن را به شهر عقیق همیشه سبز معروف کرده است. شهر چالوس در حدود ۵۹۷/۱ کیلومتر مربع مساحت دارد. این شهر زیبا از شمال به دریای خزر، از جنوب به کرج، از سمت غرب به کلاردشت و عباس‌آباد و از سمت شرق به نوشهر منتهی می‌شود.

جاده چالوس

جاده چالوس در فصل پاییز

  • مسیر دسترسی به چالوس :

مسیر دسترسی به چالوس از راه‌های مختلف امکان‌پذیر می‌شود. مسیرها طبق این که سفر شما هوایی و یا زمینی انجام شود، تعیین می‌شوند. اگر جزو کسانی هستید که رانندگی چند ساعته برایتان سخت است، سفر با هواپیما بهترین گزینه برای شما است. اگر مبدا سفر تهران باشد از طریق فرودگاه مهرآباد به نوشهر و از آنجا با تاکسی یا اتوبوس به چالوس می‌روید.

جاده چالوس

جاده چالوس در فصل بهار

سفر با قطار گزینه دیگر پیش روی شما است. مسیرهای ریلی زیبا به چالوس با چشم‌اندازهای رویایی و کم‌نظیر خود، جزو زیباترین مسیرها برای سفر به چالوس هستند. بهتر است بدانید که این شهر ایستگاه قطار ندارد. ابتدا باید با قطار به قائم‌شهر بروید و از آن جا با تاکسی سوار شوید و چند ساعت بعد به چالوس برسید. 
سفر با اتوبوس به چالوس یکی دیگر از گزینه‌های سفر زمینی به این شهر زیبا است. با اتوبوس به ترمینال چالوس در بزرگراه چالوس - نوشهر بروید. این نوع سفر، از لحاظ هزینه، بسیار مقرون به صرفه است.

مرکز خرید پانوراما

مسیر دسترسی از تهران به چالوس

  •  مسیر جاده چالوس :

مسیر اصلی سفر به چالوس، از طریق جاده چالوس فراهم می‌شود. پیمودن جاده از زیباترین بخش‌های سفر به چالوس است. چشم‌اندازهای طبیعی بسیار تماشایی در این جاده وجود دارند. 
مسیر تردد به چالوس از تهران و کرج می‌گذرد و به جاده چالوس می‌رسد. جاده چالوس مسیر اتصال تهران به چالوس و چالوس به تهران است. اگر از شهرهای شرقی به چالوس می‌روید، بهترین مسیر دسترسی به چالوس، از شهر ساری و مسیر جاده ساحلی به غرب چالوس است.

جاده چالوس

جاده چالوس

اگر از شهر مشهد می خواهید به چالوس بروید، از طریق جاده مشهد گرگان به گرگان بروید و از استان گلستان به سمت مازندران حرکت کنید و سپس به چالوس برسید. شهر اردبیل از طریق گیلان به چالوس راه دارد. اگر در این مناطق زندگی می‌کنید، ابتدا به رشت بروید و سپس مسیر را به شرق ادامه دهید تا به چالوس برسید. 
فاصله تهران تا چالوس ۱۵۳ کیلومتر (3 ساعت) است. وجود پیچ و خم‌های زیاد در این جاده، طی مسافت آن را به حدود سه ساعت می‌رساند. با افتتاح بزرگراه تهران به شمال، این مسافت کوتاه‌تر می‌شود. اکنون بخش‌هایی از این بزرگراه در حد فاصل تهران تا شهرستانک و انتهای مرزن‌آباد به بهره برداری رسیده است. 

جاده چالوس

پاییز چالوس

 

  • تاریخچه شهر چالوس :

شهر چالوس در گذشته‌های دور، سالوس یا شالوس می نامیدند. برخی از جغرافی‌نویسان، چالوس را از روستاهای طبرستان ذکر کرده‌اند. طبق منابع تاریخی محمد بن اویس جزو امرایی بود که در دوره تسلط خلفای عباسی با دستور خلیفه معتصم، حاکم چالوس شد. محمد بن اویس در رویان مستقر بود. او پسری به نام احمد داشت که وی را به حکومت چالوس منصوب کرد. 
طبق اسناد تاریخی چالوس در دوره حمله تیمور ویران شد و چند قرن بعد، به روستایی کوچک تبدیل شد. این روستا تا سال‌ها وضعیت عادی داشت تا اینکه در سال ۱۳۱۰ هجری شسمی با حمایت دولت پهلوی اول، به شهری با امکانات گردشگری مدرن تبدیل شد. 
کاخ‌ها و بناهای پهلوی در چالوس از آن زمان باقی مانده‌اند. با سفر به چالوس می‌توانید از آنها بازدید کنید و لذت ببرید.

 چالوس زیبا

چالوس زیبا

  • وجه تسمیه چالوس :

درباره وجه تسمیه چالوس، عقیده بر این است که چون بخش جلگه‌ای آن به نسبت ارتفاعات، پست‌تر است؛ آن را «چاله‌است» یا «چاله‌اس» نامیدند، سپس به مرور زمان به «چارلس» و «چالوس» تغییر نام داد.
چالوس به دو بخش مرکزی و مرزن‌آباد تقسیم می‌شود. شهرهای مرزن‌آباد، هچی‌رود و چالوس از شهرهای معروف چالوس هستند. دهستان‌های بیرون بشیم، کوهستان، کلارستان شرقی و کلارستان غربی نیز از دهستان‌های چالوس محسوب می‌شوند. روستاهای تاریخی بسیاری نیز در چالوس وجود دارد که تعداد آنها به ۱۴۵ عدد می‌رسد. 

بازار روز چالوس

بازار روز چالوس

چالوس به علت آب و هوای بسیار خوب و طبیعت زیبا، شهری توریستی و تفریحی است؛ بنابراین اغلب مشاغلی که در آن وجود دارد، مشاغلی است که به صنعت توریسم گره خورده است. 
خاک حاصلخیر، آب و هوای معتدل و بارندگی مناسب، ویژگی دیگر چالوس است که آن را برای کشاورزی، باغداری، دامداری و گلخانه مساعد کرده است. محصولات کشاورزی، محصولات باغی، کاشت برنج، جو، گندم، مرکبات و تولید قارچ و گل و گیاه از دیگر محصولاتی است که در چالوس به عمل می‌آید. 

غذا در چالوس

سرو غذای محلی در رستوران بین راهی چالوس

  • آب و هوای چالوس :

آب و هوای چالوس مانند دیگر جاهای مازندران، مرطوب و متغیر است. دمای هوا در فصل تابستان در این شهر به ۳۶ درجه می‌رسد. دما در فصل زمستان نیز بین ۵ تا ۱۲ درجه سانتیگراد متغیر است. آب و هوای این شهر را معتدل می‌دانند و در فصل‌های زمستان و تابستان کم‌ترین دمای آن به یک درجه سانتیگراد می‌رسد. ارتفاعات چالوس در اغلب روزهای سال، پوشیده از برف است و در بهمن ماه بیشتر به چشم می‌آید. 
ماه‌های تیر و مرداد گرم‌ترین ماه‌ها در چالوس هستند. هوای این شهر در فصل‌های گرم در جاهای نزدیک به دریا شرجی است. 

چالوس برفی

زمستان چالوس

  • بهترین زمان سفر به چالوس :

اوایل ماه اردیبهشت و مهرماه، بهترین زمان سفر به چالوس هستند. هوای چالوس در این موقع از سال به سمت خنکی می‌رود و از آب و هوای شرجی کنار دریا خبری نیست. ترافیک جاده چالوس در این زمان به علت بازگشایی مدارس، سنگین نیست. 
 

فصل بهار مناسب‌ترین فصل برای گردش و گشت و گذار در طبیعت چالوس است و ماه اردیبهشت به علت وجود باران‌های بهاری، بهترین حالت ممکن از شهر چالوس را به نمایش می‌گذارد. 

پاییز چالوس

پاییز چالوس

رطوبت در شهر چالوس زیاد است و این ویژگی سبب می‌شود هوای چالوس در فصل‌های گرم سال، شرجی شود و دمای آن گاهی تا ۳۶ درجه سانتیگراد هم برسد. 
طبیعت چالوس در فصل پاییز بسیار زیبا است. وجود باران‌های پاییزی منطقه طبیعت سرخ و زرد چالوس را جلا می‌دهند. این فصل برای کسانی مناسب است که عاشق فصل پاییز هستند. سفر به چالوس در فصل زمستان هم برای برخی طبیعت‌گردان جذاب و رویایی است. چالوس در فصل زمستان ابری و بارانی است؛ اما کم پیش می‌آید که در آن برف ببارد. 

زمستان چالوس

چالوس برفی

  •  تفریحات چالوس :

طبیعت زیبای چالوس و جاذبه‌های دیدنی فراوان آن هر گردشگری را جذب زیبایی‌های این شهر زیبا و تفرح و لذت در آن می‌کند. شاید از خود بپرسید: چالوس چی داره؟ گشت و گذار در جنگل، تفریحات ساحلی، تفریحات آبی و استفاده از دریا، طبیعت‌گردی، روستاگردی، تله‌کابین و دیگر جاهای دیدنی این شهر زیبا، همه و همه برای تفریح مناسب هستند. 
تله‌کابین نمک آبرود بیشترین امکانات تفریحی را دارد. ساحل نمک آبرود، شهربازی نمک آبرود، سورتمه، کارتینگ، پینت‌بال و اتاق فرار این مجموعه، نمونه‌هایی از تفریحات این مکان دیدنی جذاب هستند. 

دره سرپوش چالوس

دره سرپوش چالوس

پلاژ حسینی چالوس بین شهرستان‌های چالوس و نوشهر قرار دارد که به پلاژ نوشهر نیز شهرت دارد. این پلاژ از دیگر مکان‌های تفریحی نزدیک به چالوس است. این پلاژ بیشترین متقاضی را در فصل‌های بهار و پاییز دارد. امکانات شنا برای خانم‌ها و اقایان به طور جداگانه در این پلاژ فراهم است. سینما چهاربعدی، قایق‌سواری و شهربازی از مهم‌ترین امکانات تفریحی پلاژ حسینی چالوس هستند.

پلاژ حسینی چالوس

پلاژ حسینی

  • جاهای دیدنی چالوس :

چالوس جاهای دیدنی بسیار زیادی برای گشت و گذار و بازدید دارد که گردشگران از مشاهده زیبایی آنها لذت می‌برند. در ادامه مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی چالوس را به شما معرفی می‌کنیم.

1- جاده چالوس :

جاده چالوس را عروس جاده‌های ایران می‌نامند. زیبایی‌های این جاده سبب می‌شود که بسیاری از گردشگران ترافیک آن را به جان بخرند و شاهد زیبایی مناظر طبیعی آن باشند. 
جاده چالوس در سال ۱۳۱۲ هجری شمسی در دوره پهلوی اول بنا شد. در آن زمان از وسایل مهندسی و راه‌سازی خبری نبود و جاده از کنار سد امیرکبیر عبور می‌کرد. مسافران زیادی در آن زمان کنار سد می‌ایستادند تا از زیبایی‌های آن لذت ببرند. 

جاده چالوس

جاده چالوس


طول جاده چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر است. جاذبه‌های گردشگری بسیاری در مسیر این جاده قرار دارند. رستوران‌های جاده چالوس، از جذاب‌ترین بخش‌های سفر در این جاده هستند. نوشیدن چای در این رستوران‌ها در میانه راه، خستگی را از تنتان بیرون می‌کند. هنگام تابستان و تعطیلات عید نوروز، این جاده، ترافیکی سنگین را تجربه می‌کند.
با وجود ترافیک سنگین، بسیاری از مسافران، جاده را برای سفر به شمال انتخاب می‌کنند. این جاده زیبا در تمام فصل‌های سال، زیبایی خاص خود را دارد. بسیاری از مسافران در فصل‌های پاییز و بهار این جاده تماشایی را برای سفر انتخاب می‌کنند. جاده چالوس در فصل‌های سرد سال مناسب رانندگی نیست. اگر قصد دارید در فصل زمستان از این جاده بگذرید حتما وسایل ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه خود ببرید. 

جاده بارانی چالوس

جاده چالوس بارانی

2- آبشار آکاپل :

آبشار آکاپل از زیباترین جاذبه‌های طبیعی چالوس است که در جنوب غرب قرار دارد. این آبشار بین ارتفاعات البرز و کلاردشت است. هوای خنک و مطبوع در تابستان نیز در این شهر دیده می‌شود. هنگام گشت و گذار در طبیعت چالوس به اطراف آبشار بروید و از هوای پاک آن لذت ببرید. 

آبشار آکابل چالوس

آبشار آکاپل

3- تله‌کابین نمک آبرود :

نمک آبرود از مهم‌ترین جاهای دیدنی چالوس است. تله‌کابین نمک آبرود، سورتمه نمک آبرود در دل جنگل‌های چالوس، کارتینگ، ماشین چهارچرخ، پینت‌بال و پل معلق از مهم‌ترین تفریحات موجود در نمک آبرود هستند که گردشگران از آنها استفاده می‌کنند و لذت می‌برند. 
آکواریوم دلفین‌ها، پیست دوچرخه‌سواری، مجموعه پروازی، سینما، هاورکرافت، شاتل، جت‌اسکی و تفریحات دیگر از مواردی هستند که در تله‌کابین نمک آبرود وجود دارند. 

تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود

4- جنگل‌های چهارباغ مرزن آباد :

مرزن‌آباد از شهرهای شهرستان چالوس است. جنگل‌های چهار مرزن‌آباد از جاهای دیدنی چالوس محسوب می‌شوند. این جنگل زیبا در نزدیکی منطقه سیاه‌بیشه و در کیلومتر ۹۰ محور جاده کرج قرار دارد. مساحت این جنگل حدود ۱۹۰۰۰ هکتار است. 
رودخانه‌ زیبایی از میان جنگل‌های مرزن‌آباد می‌گذرد که زیبایی این منطقه جنگلی را چندین برابر می‌کند. این رودخانه از چند روستا عبور می‌کند و بر جذابیت طبیعت این روستاها می‌افزاید. 
جنگل‌های چهار مرزن‌آباد از مناطق حفاظت‌شده هستند و پوشش گیاهی و جانوری خاصی دارند؛ انواع کبک‌های معمولی و دری، خرس، پلنگ، روباه، مارال، پاژن، خوک، گرگ و عقاب طلایی در این جنگل زندگی می‌کنند. 

جنگل چالوس

جنگل چهار باغ

5- پارک جنگلی فین :

پارک جنگلی فین با طبیعت زیبا و رویایی خود، در پنج کیلومتری چالوس قرار دارد. درختان سر به فلک کشیده و تنومند این پارک، سایه‌هایی را ایجاد می‌کنند تا گردشگران از استراحت در زیر آنها لذت ببرند. صرف عصرانه در این پارک و استراحت در کلبه‌های چوبی آن برای گردشگران جذابیت‌ فوق‌العاده‌ای دارد. 

باغ جنگلی فین

پارک جنگلی فین

  6- مرداب کندوچال :

مرداب کندوچال از دیگر جاذبه‌های دیدنی چالوس است. این مرداب زیبا بیش از چهار متر عمق دارد و آب آن از باران و چشمه‌هایی که در اطراف وجود دارند، تامین می‌شود. این مرداب زیبا و عمیق بهترین جا برای زندگی موقت پرندگانی است که به این منطقه مهاجرت می‌کنند. 

مرداب کندوچال

مرداب کندوچال

7- ساحل رادیو دریا :

ساحل رادیودریا از دیگر جاهای دیدنی چالوس و نزدیک‌ترین ساحل شمال به پایتخت است. این ساحل زیبا و رویایی به امکاناتی چون شنا، آلاچیق، رستوران و هتل مجهز است و گردشگران بسیاری را جذب بازدید از خود می‌کند. پیاده‌روی در ساحل رادیو دریا و گوش سپردن به صدای آب و موسیقی وزش باد خنک، از تفریحاتی است که گردشگران از آن استقبال می‌کنند.

ساحل رادیو دریا

ساحل رادیو دریا

 8- آبشار سواسره :

آبشار سواسره از زیباترین جاهای دیدنی چالوس است که هر گردشگری را محو تماشای خود می‌کند. ارتفاع این آبشار ۱۰۰ متر است و در یک منطقه کوهستانی دیدنی و زیبا قرار گرفته است. 
فاصله آبشار سواسره تا جاده چالوس، حدود ۵۵ کیلومتر است. برای دسترسی به این آبشار زیبا از جاده چالوس به نور و سپس به سمت بلده حرکت کنید؛ پس از رسیدن به آبشار، چشم‌اندازی زیبا و تماشایی را در مقابل چشم‌های خود خواهید دید. 

آبشار سواسره چالوس

آبشار سواسره

 9- دریاچه سد دریوک :

دریاچه سد دریوک مقابل روستای ولی‌آباد هزارچم است. این دریاچه زیبا در دامنه کوه دال کمر قرار دارد و از زیباترین جاهای چالوس است. عمق دریاچه پنج متر بوده و وجود پرندگان بومی و و حشی از جمله زیبایی‌های آن است. 
اگر در پاییز و زمستان به این دریاچه زیبا سر بزنید، پرندگان زیبایی چون غازها و مرغابی‌ها ملاقات می‌کنید که در اطراف دریاچه زندگی می‌کنند. 

دریاچه سد دریوک

دریاچه سد دریوک

 10-مرداب هسل :

مرداب هسل از دیگر جاهای دیدنی چالوس است که حدود ۱۰ کیلومتر با چالوس فاصله دارد. این مرداب زیبا چشم‌اندازی منحصر به فرد دارد و نزدیک روستای مرزن‌آباد و سینوا است. مرداب دریاچه‌ای بی‌حرکت است و چشم هر بیننده‌ای را جذب تماشای خود می‌کند. محیط جذاب و آرامش‌بخش مرداب در کنار صدای پرندگان، فضای اطراف مرداب را به مکانی جذاب و توصیف‌ناشدنی تبدیل می‌کند. 

مرداب هسل

مرداب هسل

 11- دریاچه ولشت :

دریاچه ولشت از جاذبه‌های بسیار زیبا و دیدنی چالوس است. اتراق در کنار طبیعت زیبای این دریاچه و ماهی‌گیری در آب آن، از جذاب‌ترین تفریحاتی است که گردشگران از آن استقبال می‌کنند. این دریاچه بزرگ و دیدنی حدود ۲۲ متر عمق دارد و برای کمپ‌های شبانه استفاده می‌شود. 
بهترین زمان برای حضور در اطراف این دریاچه تماشایی، شب است. چادر ضد آب، لباس گرم و وسایل گرمازا وسایلی هستند که برای شب‌مانی در دریاچه ولشت به آنها نیاز دارید. 

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت

 12-کاخ ملکه مادر :

کاخ ملکه مادر در نزدیکی چالوس و در روستایی به نام مازوپشته واقع شده است. این کاخ زیبا از آثار تاریخی دوره پهلوی به شمار می‌رود. کاخ ملکه مادر برای اقامت همسر دوم رضاشاه پهلوی ساخته شده بود. گردشگران می‌توانند با بازدید از کاخ، از تماشای آن لذت ببرند. 

کاخ ملکه مادر

کاخ ملکه مادر

13- کاخ اجابیت :

کاخ اجابیت از جاذبه‌های تماشایی چالوس در حوالی کلاردشت است. این بنای تاریخی زیبا در سال ۱۳۱۸ هجری شمسی توسط حکومت پهلوی بنا شد. کاشی‌کاری‌های زیبا و گچ‌بری‌های تماشایی این کاخ مجلل، چشمان هر بیننده‌ای را غرق حیرت می‌کند. 

کاخ اجابیت

کاخ اجابیت

14- کاخ چایخوران :

کاخ چای خوران یکی از بناهای تاریخی چالوس است که از دوره پهلوی در جنوب شهر چالوس به یادگار مانده است. این کاخ در دوره پهلوی برای استراحت و صرف چای خانواده پهلوی استفاده می‌شد. در حال حاضر، کاخ چای خوران به یک موزه تبدیل شده است و زیبایی‌های خاص خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. برای دسترسی به این کاخ، به میدان معلم بروید و از آنجا راهی خیابان بیشن بشوید. 

کاخ اجابیت

کاخ چایخوران

  • در چالوس چی بخوریم؟

چالوس نیز مانند دیگر شهرهای شمالی ایران غذاهای مخصوص به خود را دارد. گردشگرانی که علاقه دارند غذاهای چالوس را بشناسند و تست کنند خورشت آلو، نازخاتون، بیج بیج و کدوپلو از مهم‌ترین آنها هستند. 
خورشت آلو با مرغ، آلوی مازندران، انار و زعفران پخته می‌شود بسیار خوشمزه است. نازخاتون دیگر غذای محلی چالوس است که به عنوان پیش‌غذا نیز استفاده می‌شود. بادمجان کبابی، ماده اصلی نازخاتون است. پیاز رنده شده، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، پیاز، تخم‌مرغ، گلپر، سیر، آب انار و نعنای خشک دیگر محتویات این غذای خوشمزه هستند.  

خورشت آلو

خورشت آلو

بیج بیج دیگر غذای مشهور در چالوس و مازندران است که برای پخت آن از گوجه، سیب‌زمینی و گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود. این غذای خوشمزه  در کنار برنج و کته سرو می‌شود. بشته واش آشی است که مواد اولیه آن را عدس، سیر و اسفناج تشکیل می‌دهند و با زیره و آب نارنج سرو می‌شود. 

بیج بیج

بیج بیج

کدوپلو از غذاهای خوشمزه‌ای است که بین اهالی چالوس رایج است. گوشت چرخ کرده، کدوتنبل و برنج مواد اصلی تشکیل‌دهنده کدوپلو هستند. در سفر به چالوس این غذای خوشمزه را امتحان کنید و لذت ببرید. 

کدو پلو شمالی

کدو پلو

  • رستوران‌های چالوس :

صرف نهار و شام در دل طبیعت چالوس، یکی از بهترین گزینه‌ها برای استراحت و تفریح محسوب می‌شود. رستوران‌های چالوس بهترین جا برای عاشقان شکم‌گردی و گردشگرانی است که تست غذاهای این شهر را دوست دارند. 
در چالوس همه جا رستوران است. در میان جنگل، کنار ساحل و حتی در دل کوه، رستوران‌هایی قرار دارند که صرف غذا در فضای آنها بسیار لذت‌بخش است. رستوران های جاده چالوس، رستوران میرداماد با چشم انداز دریای خزر، رستوران برنو با غذاهای ایتالیایی و رستوران محلی حاج عظیم چالوس با پخش موسیقی زنده از معروف‌ترین و بهترین رستوران‌های چالوس هستند که صرف غذا در آنها بسیار لذت‌بخش است. 

کته کباب چالوس

رستوران حاج عظیم

  • بازارگردی در چالوس :

سفر به شمال بدون گشت و گذار در بازارهای سنتی شهر، کامل نمی‌شود. شهر توریستی چالوس علاوه بر دیدنی‌های طبیعی و تاریخی جذاب، انواع بازارهای محلی هفتگی و مراکز خرید مدرن را در خود جای داده است که می‌توانید از گشت و گذار و تماشای آنها لذت ببرید. 
بازار سنتی چالوس، قدیمی‌ترین بازار شهر است که می‌توانید در آن قدم بزنید و لذت ببرید. بوی عطر سبزی‌ها و میوه‌های تر و تازه در این شهر، جذابیت آن را چندین برابر می‌کند. بازار بزرگ چین در هچیرود چالوس، از دیگر بازارهای شهر است که محصولاتی از کشورهای شرقی ژاپن، چین، تایلند و سنگاپور به گردشگران عرضه می‌کند. 

بازار روز چالوس

بازار سنتی چالوس

مرکز خرید پانوراما از بازارهای مدرن چالوس است که برای ساخت آن از طرحهای ژاپنی الهام گرفته‌اند. این مرکز خرید در جاده کوهستانی دوهزار و شهرک توریستی نمک آبرود واقع شده است. در این مرکز خرید اجناس لوکسی برای ارائه به گردشگران وجود دارد. رستوران، شهربازی و سینما پنج بعدی از امکانات تفریحی مرکز تجاری پانوراما است. 

مرکز خرید پانوراما

مرکز خرید پانوراما

  • سوغات چالوس :

چالوس صنایع دستی بسیاری دارد که سوغات این شهر محسوب می‌شوند. خوراکی‌های خوشمزه‌ای چون برنج درجه یک، شرینی‌هایی چون قماق و آغوزنون به علاوه سبزیجات محلی چالوس از دیگر سوغات این شهر محسوب می‌شوند.  
صنایع دستی مانند محصولات بافته شده از حصیر، موج‌بافی، سفال‌گری، جاجیم‌بافی و لاک‌تراشی از دیگر صنایع دستی شهر هستند که گردشگران آنها را به عنوان سوغات خریداری می‌کنند.

حصیر بافی

حصیر بافی

  • اقامت در چالوس :

برای اقامت در چالوس دست گردشگران باز است؛ زیرا این شهر زیبا اقامتگاه‌ها و هتل‌های متنوع و متکثری برای استفاده گردشگران دارد. اقامتگاه‌های بوم‌گردی، کلبه‌های جنگلی، ویلاها؛ انواع ویلا جنگلی و ویلا ساحلی چالوس، سوئیت‌های مختلف، خانه‌های روستایی و هتل‌های متنوع از مکان‌های اقامتی معروف در شهر هستند که گردشگران برای اقامت از آن استفاده می‌کنند و لذت می برند.
اجاره ویلا در چالوس از دیگر انتخاب‌های محبوب گردشگران است. استراحت در جایی که مناظر طبیعی زیبایی دارد، انرژی بسیار خوبی نصیب گردشگران می‌کند. اجاره ویلا در چالوس به جهت نزدیکی به طبیعت جنگل یا ساحل دریا، با امکانات بسیار خوبی چون جکوزی و استخر از اولویت‌های گردشگران است.

کلبه چوبی در چالوس

کلبه چوبی در جنگل های چالوس

گردشگرانی که علاقه‌مند به اقامت در هتل هستند، از هتل‌هایی چون هتل پارسیان آزادی، هتل ونوس پلاس چالوس و هتل سه ستاره کوروش برای اقامت استفاده کنند. هتل‌های ساحلی نارین و هتل آپارتمان فلامینگو نیز از دیگر هتل‌های چالوس هستند که مناظر رو به دریا دارند.

چشم انداز چالوس

چشم انداز هتل در چالوس

 

چالوس از مقاصد گردشگری است که اگر یک بار به آن سفر کنید، جزو اولویت‌های بعدی شما برای سفر خواهد شد. گشت و گذار در طبیعت سرسبز با چشم‌اندازهای زیبای طبیعت، ساحل دریا و جنگل، این شهر را برای گردشگران به شهری رویایی با خاطراتی به یادماندنی تبدیل می‌کند. 


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مازندران مجله ایران بوم گردی

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ